Du som har företag kanske funderar på om det är nödvändigt med en egen hemsida. Särskilt om du redan finns på sociala medier. Svaret är att, ja det är nödvändigt! Grejen är att personer som letar efter det du erbjuder, de söker gärna på nätet efter just en hemsida. De flesta personer litar inte på ett företag utan en bra webbplats. En ren, modern sida som uppdateras regelbundet och dyker upp i sökmotorer är en omedelbar trovärdighetsboost. Du som behöver hjälp med att skapa en bra hemsida, du kan vända dig till en bra webbyrå som Webgiant.
Vem som helst kan enkelt skapa en Facebook-sida eller ett Instagram-konto med falska data, ditt namn/varumärke och profilerna kan se identiska ut med dina. Så en professionell företagswebbplats legitimerar ditt företag på sätt som inga andra sociala mediekanaler skulle göra.
En hemsida ger dig fler kunder
Hemsidor som är bra optimerade med SEO kan dyka upp på första sidan i Googles sökning och locka nya kunder som inte letade specifikt efter dig utan bara undersökte ett visst ämne. Det finns en mycket större chans att någon “snubblar på” din webbplats än en profil på sociala medier. Dessutom är det lättare att jämföra dig och alla konkurrerande företag eller erbjudanden när alla inblandade parter har en proffsig hemsida.
Om du investerar i Google Ads eller Facebook Ads kan du dirigera trafiken direkt till din webbplats. På sidan kommer dina leads att ha alla detaljer för att göra ett välgrundat köp och en uppmaning för att motivera dem. Sidor med inbyggda popup-formulär och webb-push-meddelanden uppmuntrar webbplatsbesökare att hålla kontakten och komma tillbaka.
En webbplats är dessutom tillgänglig 24/7, alla dagar på året, från var som helst i världen – som gör att ditt företag stannar kvar i kundernas sinnen även efter kontorstid. Din hemsida breddar din räckvidd och marknadsför dig precis hela tiden.